Våra villkor

Vem villkoren gäller

Dessa villkor gäller för avtal mellan Askin AS (organisationsnummer 917 881 456) och kunden.

Behandling av personuppgifter

För information om hur Askin AS behandlar personuppgifter, hänvisar vi till vår integritetspolicy.

Beskrivning av tjänsten

Askin erbjuder e-konsultation med hudläkare via en mobilapplikation. Inom 24 timmar får patienten en bedömning av en medicinsk specialist inom hudsjukdomar. Bedömningen kan inkludera diagnos, medicinering (e-recept) och rekommenderade åtgärder, i den mån det är möjligt baserat på inskickade bilder och text. Våra hudläkare har åtagit sig att erbjuda professionell, trygg och omtänksam vård i enlighet med gällande hälso- och sjukvårdslagstiftning.

Tjänsterna är inte avsedda att användas vid akuta sjukdomstillstånd. Vid behov av akut vård, ring alltid 112.

Användarkrav

För att använda tjänsterna går du till Askin via din webbläsare – ingen nedladdning krävs. Det är ett krav att privatpersoner loggar in med BankID och kan betala med Vipps. För att få ett BankID måste du ha fyllt 13 år, men vissa banker har högre åldersgränser. Kontakta din bank om du har frågor kring BankID. För att vi ska kunna erbjuda god vård är det viktigt att den information du lämnar är korrekt och uppdaterad.

Konsultationer för minderåriga

Om en minderårig saknar eget BankID kan konsultation bokas av vårdnadshavare genom dennes användarkonto.

Pris

Kostnaden för en konsultation är 595 kr för privatpersoner. För företagskunder och vårdgivare tillämpas särskilda avtalsvillkor.

Bearbetningstid

Konsultationer besvaras normalt inom 24 timmar efter att förfrågan mottagits av Askin. Vi hanterar inte konsultationer under helger eller helgdagar. Leveranstiden kan vara något längre vid till exempel storhelger, jul- och påskledighet eller under perioder med hög efterfrågan.

Avbokningsavgift

Observera att om du avbokar konsultationen mindre än 24 timmar före starttid, debiteras du ändå konsultationsavgiften enligt Föreskrifter om ersättning för att täcka kostnader för undersökning och behandling hos läkare, not B2. Eftersom Askin normalt genomför konsultationer inom 24 timmar från bokningstillfället, kommer du i regel att debiteras avgiften även vid avbokning.

Ångerrätt

Om du avbokar eller ändrar din bokning mindre än 24 timmar före konsultationens starttid, debiteras du en avbokningsavgift enligt ovanstående villkor. Eftersom det inte finns någon ångerrätt för redan utförda tjänster kan du inte ångra köpet efter att konsultationen har genomförts.

Ta bort ett användarkonto

Om du vill radera ditt användarkonto, vänligen kontakta oss. Observera att en borttagning av kontot inte automatiskt innebär att dina personuppgifter raderas. För mer information om hur vi hanterar personuppgifter, se vår integritetspolicy.

Ansvar

Kunden ansvarar för att hålla Askin-applikationen uppdaterad när nya versioner finns tillgängliga. Askin ansvarar inte för fel eller störningar i tjänsten som uppstår till följd av att en äldre version används. Askin bär inte heller ansvar för säkerhetsintrång eller virus som påverkar tjänsten, trots att rimliga säkerhetsåtgärder har vidtagits. Vidare ansvarar Askin inte för händelser utanför företagets kontroll (force majeure).

Upphovsrätt

Vi vill uppmärksamma att innehållet på våra webbplatser kan vara skyddat av upphovsrätt eller annan tillämplig lagstiftning, och får inte kopieras eller användas utan vårt uttryckliga medgivande.

Missbruk av tjänsten

Det är inte tillåtet att missbruka tjänsten, exempelvis genom obehörig åtkomst, otillåten användning av upphovsrättsskyddat material eller spridning av skadlig kod såsom virus. Även andra handlingar än de som uttryckligen nämns här kan, beroende på omständigheterna, utgöra otillåten användning. Missbruk kan leda till att ditt användarkonto spärras och att du blir ersättningsskyldig för den ekonomiska skada som Askin lidit till följd av överträdelsen.

Ändring av villkor

Askin förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor utan föregående meddelande, och det åligger användaren att regelbundet ta del av de uppdaterade villkoren.

Klagomål om sjukvård

Om du anser att dina rättigheter som patient inte har tillgodosetts har du rätt att lämna in ett klagomål. Vi rekommenderar att du i första hand kontaktar oss om du är missnöjd med tjänsten. Du hittar även användbar information om hur du kan klaga på hälso- och sjukvård här: https://helsenorge.no/rettigheter/klageordninger

Tvistlösning

Dessa villkor ska tolkas i enlighet med norsk lag. Tvister som uppstår i samband med dessa villkor och som inte kan lösas genom förlikning ska avgöras av Oslo tingsrätt som exklusivt forum.

Askin logo
VillkorPersondatapolicyCookies
+47 64 80 90 90support@askin-hudlakare.se