Dessa villkor utgör en del av avtalet mellan Askin AS (organisationsnummer 917 881 456) och kunden.
Information om hur Askin AS behandlar personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Dessa försäljningsvillkor gäller för Askins tjänst för fotokonsultation med hudläkare. Kunden använder Askins webbapplikation för att skicka in bilder och hälsoinformation. Betalning sker elektroniskt i samband med inlämningen. Inloggning sker säkert med BankID, varefter kunden får tillgång till sitt personliga kundområde.En fotokonsultation består av inskickade bilder och ifylld hälsoinformation. Hudläkaren – en medicinsk specialist inom hudsjukdomar – kan ställa diagnos, rekommendera behandling, skriva ut e-recept vid behov och ge medicinska råd, i den mån detta är möjligt baserat på det material som skickats in.Våra hudläkare har åtagit sig att tillhandahålla professionell, trygg och omtänksam vård i enlighet med gällande hälso- och sjukvårdslagstiftning. Tjänsten är inte avsedd för akuta medicinska situationer. Vid behov av akut vård ska du alltid ringa 112.
För att använda tjänsten måste användaren gå in på Askins webbapplikation via en webbläsare på dator, surfplatta eller mobiltelefon. Det är ett krav att privatpersoner loggar in med BankID och kan betala med Vipps, bankkort eller mot faktura.För att skaffa BankID måste du ha fyllt 13 år, men vissa banker har högre åldersgränser. Kontakta din bank om du har frågor om BankID. För att vi ska kunna erbjuda trygg och ändamålsenlig vård är det viktigt att den information du lämnar är korrekt och uppdaterad.
För minderåriga utan eget BankID kan en vårdnadshavare genomföra konsultationen i barnets ställe. Om den minderårige är över 16 år förutsätts dock att hen själv aktivt deltar i att lämna in fotokonsultationen.
En bildkonsultation hos Askin kostar 595 SEK.
Konsultationer besvaras normalt inom 24 timmar efter att Askin har mottagit förfrågan. Vi besvarar vanligtvis inte konsultationer under helger eller helgdagar. Leveranstiden kan även vara något längre under vissa perioder, såsom vid storhelger, jullov, påsklov eller andra tillfällen då efterfrågan är särskilt hög.
Observera att om du avbokar konsultationen mindre än 24 timmar före den planerade tiden, debiteras du ändå konsultationsavgiften i enlighet med gällande föreskrifter om ersättning för läkarundersökning och behandling (se not B2). Eftersom Askin normalt genomför konsultationer inom 24 timmar från bokningstillfället, kommer du i regel att debiteras avgiften även vid avbokning.
Om kunden avbokar mötet eller ändrar sitt köp mindre än 24 timmar före den planerade konsultationen, återbetalas inte betalningen i enlighet med villkoren ovan. Det finns inte heller någon ångerrätt för redan utförda tjänster, vilket innebär att köpet inte kan ångras efter att konsultationen har skickats in och betalats.
Om du vill att ditt användarkonto ska raderas kan du kontakta oss på
support@askin-hudlakare.se. Observera att radering av kontot inte automatiskt innebär att dina personuppgifter tas bort. För mer information om hur vi behandlar personuppgifter, se vår integritetspolicy.
Kunden ansvarar för att hålla sin webbläsare uppdaterad när nya versioner görs tillgängliga. Askin ansvarar inte för fel eller störningar i tjänsten som uppstår på grund av att kunden använder en föråldrad version av webbläsare eller annan programvara.Askin ansvarar inte heller för problem som uppstår på kundens egen utrustning, såsom dator, surfplatta eller mobiltelefon – inklusive tillhörande komponenter som kamera, högtalare eller mikrofon.Vidare bär Askin inget ansvar för säkerhetsintrång eller virus som påverkar tjänsten, trots att rimliga säkerhetsåtgärder har vidtagits. Askin ansvarar inte heller för händelser utanför företagets kontroll (force majeure).
Vi vill uppmärksamma att innehållet på våra webbplatser kan vara skyddat av upphovsrätt eller annan tillämplig lagstiftning, och får inte kopieras, användas eller spridas utan vårt uttryckliga medgivande.
Det är inte tillåtet att missbruka tjänsten, exempelvis genom obehörig åtkomst, otillåten användning av upphovsrättsskyddat material eller spridning av skadlig kod, såsom virus. Även andra beteenden än de som uttryckligen anges här kan, beroende på omständigheterna, utgöra otillåten användning. Missbruk kan leda till att ditt användarkonto spärras och att du hålls ansvarig för eventuell ekonomisk skada som Askin åsamkas till följd av överträdelsen.
Askin förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor utan föregående meddelande. Det är användarens ansvar att hålla sig uppdaterad om gällande villkor.
Om du anser att dina rättigheter som patient inte har tillgodosetts har du rätt att lämna in ett klagomål. Vi rekommenderar att du i första hand kontaktar oss om du är missnöjd med våra tjänster. Du hittar mer information om hur du kan klaga på hälso- och sjukvård i Norge här:
https://helsenorge.no/rettigheter/klageordninger
Dessa villkor ska tolkas i enlighet med norsk lag. Tvister som uppstår i samband med dessa villkor och som inte kan lösas genom förlikning ska avgöras av Oslo tingsrätt, som exklusivt forum.